Ezek olyan marketing eszközök, amelyeket általában a hétköznapokban használnak, és fel van rajtuk tüntetve egy adott cég logója, neve vagy valamilyen kampányhoz, esetleg céghez kapcsolódó szlogen. A nyári reklámajándék rendkívül elterjedt napjainkban. A márkaépítés mellett ezek a termékek gyakori eszközök a gerillakampányokban is. A legelső ismert promóciós eszközök az Egyesült Államokban kerültek alkalmazásra a 18. században.
Ezekről azt kell tudni, hogy emlékkitűzők voltak, amelyeket Georg Washington amerikai elnök választási kampányában osztogattak a választásokon 1789-ben. A 19. század elején már több ilyen kellékkel lehetett találkozni, amelyeket a politikában vagy a kereskedelemben használtak népszerűsítés céljára, mint például naptárak, vonalzók és fából készült, különféle egyedi tárgyak.
A nyári reklámajándék gyakran napszemüveg, póló, baseballsapka, napernyő, hűtőtáska, strandpapucs formájában figyelhető meg. Ezeket a termékeket két csoportba lehet osztani, a direkt és az indirekt csoportokba.