Az online tartalomfogyasztás hihetetlen változásokon megy keresztül. Évekkel ezelőtt még szinte minden érdekelte az olvasókat, ezáltal sokkal könnyebb volt kattintásra ösztönözni őket. Ma már egészen más a helyzet és a tartalommarketing jelentősége éppen ezért nő ugrásszerűen. De mit is takar egész pontosan ez a fogalom, amiről olyan sokat hallani manapság? Ahhoz, hogy tökéletesen átlássuk a helyzetet, meg kell értenünk, miként változtak meg az olvasók szokásai.
Ahogy az embereknek egyre kevesebb lett a szabadidejük és egyre több inger érte őket az interneten, úgy lettek válogatósabbak az online tartalmakat illetően. A minőség elsődleges tényezővé vált és a tartalommarketing pontosan ezt az igényt elégíti ki, méghozzá úgy, hogy közben növeli a honlap látogatóinak elköteleződését. Ez egy bonyolult feladat, lévén olyan olvasnivalót kell rendszeresen a látogatók elé tárni, ami nem csupán releváns, de hasznos információkat is tartalmaz. A tartalommarketing éppen emiatt folyamatos munkát igényel.
A ráfordított idő és energia azonban bőségesen megtérül hosszútávon. Annak érdekében, hogy a keresőoptimalizálás sikeres legyen, elengedhetetlen óriási figyelmet fordítani a legapróbb részletekre is. A megfelelően megírt szövegek mellett, a honlap sebessége, a belső és a külső hivatkozások száma, minősége szintén kardinális kérdés. A keresőoptimalizálás azonban még egy ennél is összetettebb feladat. Az internetes piac ugyanis egyre telítettebb, ezáltal évről-évre nehezebb megszerezni és megtartani a pozíciókat.
Annak érdekében, hogy az oldalunk jól szerepeljen a keresőben, a konkurencia alapos felmérését egy személyre szabott kulcsszókutatásnak kell követnie. Ám azt is tudnunk kell, hogy a keresőoptimalizálás nem egy egzakt tudomány. Rengeteg faktor van hatással az eredményre, ráadásul a pozíciót befolyásoló tényezők és algoritmusok folyamatosan változnak, szigorodnak. A tartós siker eléréséhez óriási tapasztalatra van szükség, így akkor járunk a legjobban, ha egy profi csapatot bízunk meg a feladattal.